Heet? Vroeger, toen was het pas heet. En we klaagden nóóit!

„Heb je het al gehoord? Veel scholen zijn vrijdag dicht gebleven. Bang dat de kindjes het een beetje warm zouden krijgen in de klas.” „Watjes. Was bij ons vroeger de school weleens dicht? Nooit! Al werd het honderd graden in de klas: deur op slot en doorleren. Wie klaagde, moest drie uur in de hoek staan met een dikke wollen sjaal om.”

Lees verder